Monday, May 11, 2009

Orez cu mere si stafide

Noi mancam foarte des orez. Din acest motiv, am cautat o alta modalitate de a-l gati, decat clasica varianta cu ceapa, morcov si ciuperci. Intr-o revista am gasit reteta asta, un pic extravaganta pentru mine, care nu sunt mare amatoare de mancare dulce-acrisoara. Dar am zis ca o incercare nu-i un capat de drum... Si in final, chiar mi-a placut gustul.
Noi am servit orezul alaturi de o friptura de curcan, insa poate fi o alegere buna pentru mancare de post ori pentru vegetarieni.
*4 portii;
*timp de pregatire: 30-40 minute;

Ingrediente:
  • o ceapa alba
  • o ceapa verde (facultativ, pentru “a da culoare”)
  • un morcov
  • 175 g orez
  • 200 ml suc de mere
  • 300-350 ml apa fierbinte
  • 1 mar mare
  • 2 linguri de stafide
  • sare si piper dupa gust
  • frunze de patrunjel
Mod de preparare:

Curatam si tocam ceapa, curatam si feliem subtire morcovul.
Intr-o tigaie incingem aproximativ 2 linguri de ulei (eu am folosit ulei de masline). Adaugam ceapa si morcovul si calim usor pana ce acestea se inmoaie, avand grija sa nu le prajim.
Apoi adaugam in tigaie orezul, sucul de morcovi si apa fierbinte. Condimentam cu sare si piper, acoperim cu capac si lasam sa fiarba la foc mic aproximativ 15 minute. In timpul asta, curatam marul de coaja si seminte, il taiem cubulete. Tot acum tocam marunt si frunzele de patrunjel… sa fim eficienti si sa nu pierdem timpul :) .Adaugam marul si stafidele la pilaf si mai lasam sa fiarba aproximativ 10 minute. (Daca apa a scazut de tot, e necesar sa mai adaugam cateva linguri, pentru a evita arderea orezului).
Apoi il gustam inca o data pentru a vedea daca are sare si piper indeajuns. Mai condimentam, daca e nevoie. Adaugam si patrunjelul tocat.Garnisim orezul cu patrunjel si il servim simplu ori ca si garnitura langa friptura, cum am facut noi.Pofta buna!

No comments:

Post a Comment