Monday, May 25, 2009

Piept de curcan cu cimbru, portocala si ceapa rosie

Fiindca noi mancam foarte des pui si curcan, mereu caut retete noi si originale in care sa prepar carnita. Reteta de fata am gasit-o in revista "Good food" si intr-adevar e buna, buna. Noi am incercat-o prima oara in urma cu o luna si, de atunci, am repetat-o de cel putin patru ori. Iata, deci, o reteta incercata si ras-incercata. Culmea, mereu a iesit buna! :)

* 4 portii
* Timp de preparare: 50 - 55 minute

Ingrediente:
  • 4 fileuri piept de curcan (sau de pui)
  • o portocala
  • o lamaie (eu nu am avut de data asta)
  • 2 cepe rosii, medii
  • 2-3 linguri gem acrisor (de merisoare, in cazul meu)
  • cateva fire de cimbru/cimbrisor proaspat sau 2-3 lingurite cimbru uscat
  • 2 linguri ulei

Mod de preparare:

Preincalziti cuptorul la 200 grade Celsius.

Taiati portocala si lamaia in doua si stoarceti sucul din cate o jumatate. (Eu am stors intreaga portocala, fiindca nu mai aveam lamai in casa). Amestecati sucul de citrice cu gemul si uleiul si asezonati cu sare si piper dupa gust. Lasati sosul deoparte.

Pregatiti fileurile de curcan (sau pui). Taiati in 3-4 locuri, pe diagonala, fiecare file; realizati un fel de "portofel" in care indesati apoi cateva frunze de cimbru. Le sarati si piperati (dar tineti cont ca si sosul e condimentat). Asezati fileurile in tava. Taiati fiecare ceapa in 6 si aranjati bucatile alaturi de carne. Jumatatile ramase de portocala si lamaie le taiati felii si le aranjati, de asemenea in tava. In fotografie nu apar, fiindca, dupa cum va spuneam, eu nu am avut lamaie si am stors intreaga portocala. Turnati sosul de citrice si gem peste carne. Mai presarati cateva frunzulite de cimbru. Dati la cuptor si lasati aproximativ 30-35 minute, pana carnea capata o culoare frumoasa, aurie.
Noi am servit carnea alaturi de cartofi noi cu unt, copti la cuptor. Dar merge bine alaturi de orice garnitura simpla de legume, orez ori doar o salata. Important e sa fie ceva simplu pentru a nu acoperi aroma fripturii.
Pofta buna!


No comments:

Post a Comment