Thursday, February 17, 2011

Chec cu lamaie

Initial imi propusesem sa fac un chec ca si asta. Pe parcurs, am mai adaugat, am mai eliminat una-alta prin reteta, si mi-a iesit un chec foaaarte lamaios, parfumat si aromat. Miam miam! Am avut o surpriza frumoasa - yep, nu mai facusem pana atunci un chec cu lamaie si imi inchipuiam ceva acru, doar cu nume de desert :P



Ingediente:
  • 220 g unt, la temperatura camerei
  • 200 g faina
  • 1/2 lingurita praf de copt
  • un praf de sare
  • 4 oua, separate
  • 150-180g zahar (dupa cum il vreti de dulce; eu am pus 150 si mi s-a parut perfect asa.)
  • zeama de la o lamaie
  • coaja de la o lamaie
Mod de preparare :

Incingem  cuptorul la 170 grade Celsius. Pregatim forma de chec: o ungem cu putin unt si o tapetam cu faina.
Cernem faina impreuna cu praful de copt si sarea, pentru a ne asigura ca se amesteca bine.

Batem spuma albusurile. Apoi mixam in spuma de albusuri si jumatate din cantitatea de zahar. Lasam deoparte.

Mixam untul pana devine moale. Adaugam restul de zahar si continuam sa amestecam cu mixerul pana ce avem o compozitie cremoasa. Adaugam, unul cate unul galbenusurile, mixand dupa fiecare pana se incorporeaza. Apoi adaugam coaja de lamaie si zeama de lamaie. Se poate ca in acest moment compozitia sa vi se taie; nu va panicati, caci se rezolva totul la urmatorul pas, cand adaugati faina. 

Rand pe rand, adaugam cate o lingura de faina, amestecand aluatul cu o lingura (nu mai avem nevoie de mixer de acum).

La final, adaugam si spuma de albusuri, amestecand usor si incet (nu vrem sa pierdem bulele de aer din aluat), pana la omogenizare.

Turnam aluatul in tava pregatita, si dam checul la cuptor, pret de 35-45 minute. Testul cu scobitoarea da de stire cand e treaba gata.

Noua ne-a placut atat seara, langa o cana de lapte, cat si dimineata, alaturi de o ceasca de cafea. Are o textura usor umeda, o puternica aroma de lamaie (nu va mai spun ce parfum vi se raspandeste in casa cat timp se coace ), nu l-am facut foarte dulce si, drept urmare, a mancat si balaurul mic, fara sa am mustrari de constiinta :)

Enjoy!

No comments:

Post a Comment