Saturday, August 13, 2011

Briose. Afine. Zmeura. Kefir.

Sincer va spun ca acestea de fata au devenit briosele mele preferate. Le-am facut acum 2 zile si le-am topit cat ai zice peste. Clar e aluatul cel mai pe gustul meu, deloc uscat, datorita laptelui batut (bine, eu am pus kefir, ca asta am mai mereu in frigider).
Nu ma intind la vorba. Iata reteta (la carte spune ca pentru 12 bucati, mie mi-au iesit fix 18):

  • Incingem cuptorul la 175 grade. Pregatim tava pentru briose: putem aseza hartii in ea ori putem tapeta cu unt si faina. Eu am facut 12 bucati in hartiute si 6 bucati in forme individuale de silicon (pe astea nu le-am uns cu nimic, am pus direct aluatul in ele si la final au iesit prajiturelele foarte frumos si curat din forme).
  • Mixam bine 2 oua cu 150 g zahar (brun am folosit eu si dulceata prajiturii a fost suficienta) si 1 plic zahar vanilat.
  • Adaugam 125 g unt, moale, la temperatura camerei. Mixam. Adaugam 300 g lapte batut (eu am pus kefir).
  • Separat amestecam 250 g faina, cu 2 lingurite praf de copt (cam jumatate de plic), jumatate lingurita bicarbonat de sodiu si un varf de cutit de sare. Apoi le varsam peste aluat si omogenizam compozitia.
  • La final adaugam 250 g afine (eu am adaugat si inca o mana de zmeura uitata prin frigider. In total, am folosit ceva mai bine de 300 g fructe). Amestecam incet, sa nu zdrobim fructele, ci doar sa le imprastiem echitabil prin aluat. Turnam in formele pregatite.
  • (Aici aveam in minte sa presar desupra si cateva bucatele ciopartite de ciocolata alba. Am uitat pana la urma, dar sunt sigura ca ar fi dat bine. Prajitura nu este asa dulce - avand in vedere ca am folosit zahar brun si o doza marita de fructe - si s-ar fi pupat cu nitica ciocolata. )
  •  Dam la cuptor pentru 20-25 minute. Ca sa fiti siguri ca sunt coapte, faceti testul cu scobitoarea.
Puteti desigur sa presarati deasupra brioselor si putin zahar pudra. Mai degraba pentru aspect, caci gustul e deja desavarsit.

Cum ziceam, le-am topit in doi timpi si trei miscari :)

Lecker de tot!
P.S. Azi mai fac o tura. Poate au noroc si prind duminica :)

4 comments:

  1. Tot tot ati papat? :)) Va inteleg, si eu la fel as face! :)))

    Duminica frumoasa!

    ReplyDelete
  2. Tot, tot! Vai :) ... Noroc ca nu sunt atat de dulci :P
    O saptamna frumoasa si tie!

    ReplyDelete
  3. cat de curand fac si eu briose :):) ... sunt preferatele mele la micul dejun ;) ... arata minunat ale tale !!!

    ReplyDelete
  4. Draga Cat, si mie mi-au placut foarte mult briosele astea. Nu sunt foarte dulci, si sunt usor umede. Daca te deranjeaza sa iti ramana firmituri de aluat lipite pe foitele de hartie, poti folosi forme de silicon si briosele vor fi mai inchegate si le vei putea tine usor in mana (mai ales copilasii le manuiesc mai bine asa). Eu, insa, folosesc mai mult varianta cu foi de hartie pe care le razuiesc apoi cu furculita :)

    ReplyDelete