Tuesday, July 14, 2015

Indiene cu frisca

... Imi amintesc perfect cofetaria de pe colt. Acolo ne era deseori popasul dupa ce ieseam de la scoala. Prietena mea isi lua un choux ori un ecler. Eu imi luam negresit o indiana. Era preferata mea, dintre prajiturile de cofetarie. Buna, zemoasa, racoroasa. ... Apoi au trecut ani, multa vreme nu am mai mers prin cofetarii, apoi au aparut alte retete, alte trenduri, tarte frantuzesti, cheesecake-uri... , apoi alte tari, alte retete....
Acum vreo doi ani mi-am amintit spontan de Indienele din copilarie si am cautat o reteta pe internet.
Am dat de aceasta reteta, pe care am tot repetat-o, ba chiar am dat-o si mai departe, aici, in alta tara, unde o prajitura cu un asa nume este o ciudatenie...


Rezultatul m-a multumit, dupa cum va puteti da seama, ca altfel nu as fi repetat reteta de atatea ori. Dar tot mi se pare ca nu e exact ca cea de la cofetarie. Desigur, se poate ca amintirile mele atat de vechi sa fie usor distorsionate fata de realitate. Oricum, mi-ar placea ca biscuitele sa fie ceva mai gros. Citisem pe undeva ca aluatul poate fi copt si in tava de briose, presupun ca ar iesi astfel mai inalt, insa discul nu ar fi la fel de mare precum in amintirile mele. 
Nu stiu ce parere aveti voi, va indemn insa sa incercati reteta. Nu aveti nimic de pierdut, timp si efort minim, iar la final, va puteti delecta cu un desert cu aroma de amintiri din copilarie ori, dimpotriva, puteti fi surprinsi de un desert super bun.


Ingrediente:
     
    Aluat
  •  3 oua
  • 3 linguri zahar pudra
  • 3 linguri faina
  • 1 lingura ulei
  • 1/4 miez baton de vanilie  (optional)
  • 1/2 lingurita praf de copt
   Frisca
  • 300-350 ml smantana pentru frisca
  • 50 g zahar pudra
   Sirop
  • 1 lingura zahar
  • 50 ml apa
  • esenta de vailie (optional)
   Glazura
  • 50 g ciocolata neagra
  • 50 ml smantana lichida
Mod de pregatire:
  • Separam ouale. Intr-un bol batem albusurile spuma. Separat, mixam bine galbenusurile, impreuna cu zaharul, uleiul si vanilia, pana ce crema se deschide la culoare. Amestecam faina cu praful de copt si le adaugam treptat cremei de galbenus. La final, adaugam spuma de albusuri, amestecand cu lingura de sus in jos, pana ce se omogenizeaza.
  • Tapetam 2 tavi de cuptor cu hartie de copt (daca uitam sa cumparam hartie de copt, ungem bine tava cu unt si presaram putina faina deasupra, cu varful degetelor). Cu ajutorul unei linguri formam discuri din aluat, lasand loc intre ele, spre a nu se lipi in timpul coptului (cam o lingura plina de aluat pentru un disc).
  • Dam la copt, in cuptorul preincalzit, la 165 de grade, timp de 12-15 minute, pana ce aluatul se coloreaza frumos in auriu. Eu coc cele 2 tavi pe rand. Asteptam sa se raceasca discurile de aluat si le dezlipim usor de pe hartia de copt.
  • Cat timp se coace aluatul, pregatim siropul fierband toate ingredientele timp de 3 minute. Apoi il lasam la racit.
  • Smantana de frisca rece se mixeaza bine cu mixerul, apoi adaugam si zaharul pudra. 
  • Pentru glazura, rupem ciocolata bucatele mici, adaugam smantana si le punem pe bain-marie, amestecand pana se topeste ciocolata.
  • Asamblam: insiropam bine jumatate din biscuiti, deasupra lor spritam frisca. Cea de-a doua jumatate de biscuiti o glazuram cu ciocolata, dupa care ii asezam capac peste frisca. 
  • Ies intre 8 si 10 indiene din cantitatile de mai sus, in functie de marimea "biscuitilor". De cele mai multe ori, noi dublam cantitatile :)
Pofta buna!



No comments:

Post a Comment