Wednesday, July 15, 2015

Tort cu lamaie si zmeura


Astazi va propun o varianta perfecta pentru desertul unei zile toride de vara. Fie ca e pentru o duminca, asa cum s-a nimerit la noi, fie ca e pentru o aniversare (pentru care va trebui sa mariti cantitatile), reteta asta e potrivita oricum.
Eu nu ma laud a fi o creatoare de retete. Nu ma pricep, nu am curaj.... cert e ca obisnuiesc sa incerc retete pe care le gasesc in reviste ori in blogurile preferate. Cu tortul de fata povestea e mai lunga. Initial am vazut reteta de Red Velvet Cake a Olgutei. Am probat-o si nu am fost complet multumita de blatul acelui tort. Mi-am permis sa ii impartasesc parerea mea si Olgutei iar ea, o super draguta (... chiar i se potriveste numele asta Olguta-draguta), mi-a recomandat cat se poate de prompt un alt blat de care era multumita, al unui alt tort -Lemon Velvet Cake - pe care urma sa il posteze pe blog. Si pana ajungea ea sa posteze reteta... mi-a scris-o rapid mie, sa nu ma tina in asteptare, stiind caeu vreau sa pregatesc un tort de aniversare. Mi s-a parut atat de fain din partea ei, sa isi piarda vremea petru mine, o straina, simpla cititoare a blogului ei, ce ii trimisesem un simplu comentariu. Va spun drept, atunci m-a cucerit si m-am lamurit ca e nu doar super talentata, dar e si un om bun si saritor. Asta, in caz ca nu stiati :)


Asadar, am pastrat de la ambele retete ce mi-a placut mai mult si asa a iesit o combinatie noua, perfecta pentru noi. Crema de lamaie a primului tort alaturi de blatul celui de-al doilea tort, asta e varianta castigatoare :) Am facut tortul asta de 5 sau 6 ori in ultimele 9 luni. Bun procentaj, as zice. 
Blatul e foarte bun, usor umed, nu are nevoie de insiropare, nu se sfarama si poate fi facut pentru a fi consumat in aceeasi zi, nu are nevoie de acele cateva ore de stat la frigider (sau nu mai mult de o ora). Iar crema de lamaie e dulce acrisoara, racoroasa si se combina perfect cu aroma zmeurei. 

Multumesc Olgutei pentru inspiratie!

 

Ingrediente:
   
   Blat
  • 190 g faina
  • 20 g fulgi de cocos
  • 1 lingurita praf de copt
  • un varf de cutit sare
  • 65 g unt moale 
  • 60 ml ulei vegetal
  • 150 g zahar
  • 1 ou
  • 65 g smantana grasa
  • 1 lingurita coaja lamaie
  • 1 lingurita extract de vanilie
  • 150 ml lapte batut
  • 1 lingura zeama lamaie
  • 1/2 lingurita bicarbonat
   Crema
  • 300 g crema de branza (tip Almete sau Philadelphia)
  • 50 g zahar pudra 
  • 1 lingurita extract de vanilie (sau miezul unei pastai)
  • 1 lingurita (sau 2) coaja de lamaie
  • 4 g gelatina
  • 20 ml apa rece
  • 200 ml smantana lichida pentru frisca
  Decor
  • 200 g zmeura


Mod de pregatire: 
  • Preincalzim cuptorul la 160 de grade Celsius. Pregatim si o tava cu pereti detasabili, cu diametrul de 18 cm, tapetand-o cu hartie de copt.
  • Amestecam laptele batut, sucul de lamaie si bicarbonatul.
  • Untul moale, la temperatura camerei, il mixam impreuna cu uleiul, zaharul si vanilia pana ce devine cremos si isi dubleaza volumul.
  • Adaugam apoi pe rand oul, coaja de lamaie si smantana. 
  • La final, alternand, adaugam cate putin din faina si din laptele batut. Avem grija sa incepem si sa terminam cu faina. 
  • Turnam aluatul in tava si il coacem 50-60 minute, pana trece cu succes testul scobitoarei.
  • Cat timp se coace blatul, putem pregati crema. Mixam crema de branza impreuna cu zaharul pudra. 
  • Gelatina o dizolvam in apa rece si o lasam 10 minute la hidratat, apoi o topim cateva minute pe foc mic sau la microunde. O adaugam apoi in fir subtire cremei de branza, mixand bine.
  • Smantana o batem bine pana ce devine frisca, dupa care o incorporam usor cremei de branza. Dam la frigider pana la asamblare.
  • Dupa ce blatul e copt si bine racit il taiem pe orizontala in doua.
  • Asamblam tortul, cu un strat de crema la mijloc si inca unul deasupra si pe laturi. Asezam zmeura peste tort. Dam la frigider scurt timp si apoi ne bucuram de un desert bun.
Daca dorim un tort mai mare, dublam cantitatile, coacem 2 blaturi, apoi le taiem pe fiecare in 2 si vom avea in final un tort mai inalt, cu 4 straturi.

 Pofta buna!  


No comments:

Post a Comment