Wednesday, April 6, 2011

Briose cu zmeura si branza de vaci

Am si eu o dilema legata de limba romana: care e traducerea corecta pentru 'cupcake'? Stie careva? Eu le zic 'briose', sper sa nu fac o gafa prea mare.
Mititelele de fata ne-au inveselit ziua candva saptamana trecuta. Sunt tare dragalase si, mai ales, sunt foarte aromate si gustoase.
Reteta este luata de pe blogul Laurei. Multumesc. Eu doar am injumatatit cantitatile, am inlocuit murele cu zmeura si am adaugat o glazura din branza de vaci. 

Tadaaa! Primavara a sosit, alinieeerea!

Ingrediente: 
     -  pentru briose 
  • 250 g faina
  • 120 g zahar
  • 70 g unt topit, apoi adus la temperatura camerei
  • 120 g branza de vaci
  • 80 ml lapte
  • o lingurita esenta de vanilie
  • o lingurita cu varf praf de copt
  • 2 oua mari 
  • 100 g zmeura
    - pentru glazura
  • 175 g crema de branza Philadelphia
  • 100 g unt, la temperatura camerei
  • 150 g zahar pudra 
Mod de preparare:
  • Amestecam ingredientele uscate: faina, zaharul, praful de copt.
  • Amestecam ingredientele lichide: oua, lapte, unt, esenta vanilie.
  • Incorporam usor amestecul de fainoase in cel lichid, pana la omogenizare.
  • Apoi adaugam branza de vaci si amestecam bine.
  • La sfarsit adaugam si fructele, eu am folosit inghetate. Daca folositi fructe proaspete, tavaliti-le intai prin putina faina.
  • Umplem pe jumatate formele de muffin, tapetate fie cu unt si faina, fie cu hartii speciale. Mie mi-au iesit 17 bucati.
  • Dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade, pret de 25-30 min. Pentru mai multa siguranta, faceti testul scobitorii. Cand sunt gata coapte, le lasam sa se raceasca.
  • Intre timp pregatim glazura, mixand toate ingredientele cateva minute. Lasam la frigider crema de branza, vreo 10 minute, dupa care decoram briosele.
Pofta buna!

No comments:

Post a Comment