Wednesday, April 13, 2011

Pesto de leurda

Va spuneam zilele trecute ca leurda e vedeta (si) la noi in bucatarie zilele astea. Si nu va pacaleam, azi avem iar frunze verzi usturoiate la masa. :)


 

Ingrediente:
  • 150 g leurda (o legatura si jumatate)
  • 40 g parmezan
  • 80-100 g amestec de seminte (pin, susan, dovleac, floarea soarelui, nuci pecan)
  • 80 ml ulei de masline (ar fi mers 100, dar nu am avut mai mult)
  • sare si piper
Mod de preparare:

Cu ajutorul blenderului le mixam bine bine pana se formeaza pasta. Greu, nu? :)


Pentru cine nu are blender, se poate pisa si in mojar cu mana, doar ca dureaza nitel mai mult. 
Mi-a iesit un borcan de vreo 250 g plin, pe care il voi pastra la frigider cateva zile. Cred ca e ok pana la o saptamana, dar sigur la noi nu va dura atat.

E un pesto foart bun si aromat. Sigur daca va place usturoiul va  va placea si amestecul acesta. Se potriveste foarte bine la paste (desigur ), ca si umplutura la o rulada de carne, ca si dip langa un peste la cuptor, ori langa sparabghel aburit  sau cartofi fierti cu unt. Il puteti pune in aluatul de clatite pentru a face mai apoi mini rulouri cu  sunca de exemplu. Sau intins pe felii de bruchete cu rosioare coapte. Si sigur mai sunt multe multe variante. Astea mi-au venit mie acum repede in minte.

Eu, ca sa verific rezultatul, am intins repede pe paine niste pesto si unt.
Lecker!

No comments:

Post a Comment