Wednesday, September 16, 2009

Chec cu banane

Imi place mult sa imi petrec timpul in bucatarie. Cu toate astea, uneori mi se intampla sa am pofta de ceva dulce si bun, dar sa nu am chef de prea multa gateala. Si cum nu sunt cel mai mare fan al prajiturilor cumparate, tot in bucataria mea ma intorc si ma straduiesc sa fac ceva bunut in doi timpi si trei miscari.
Un exemplu concret este checul de fata. A durat vreo 10 minute sa il pregatesc, dupa care si-a vazut singur de treaba in cuptor, 50 de minute. Dar sa va detaliez...


Ingrediente:
  • 2 banane potrivite
  • 3 oua
  • 150 g zahar
  • 100 g unt (la temperatura camerei)
  • 2 linguri cacao
  • 2 lingurite praf de copt
  • o jumatate de lingurita cardamon
  • o jumatate de lingurita scortioara
  • 250 g faina
Mod de preparare:
  • Curatam bananele si le pisam bine cu furculita, fin.
  • Mixam bine ouale, zaharul si untul apoi adaugam si piureul de banane.
  • Urmeaza cacaoa, cardamonul si scortisoara, continuand sa mixam.
  • In cele din urma, adaugam faina si praful de copt, treptat, amestecand pentru a aobtine un aluat omogen. Consistenta obtinuta va fi ceva mai densa decat cea a aluatului pentru pandispan.
  • Ungem o tava de chec cu unt, o tapetam cu faina si turnam aluatul in ea (tava mea are 25 cm lungime).
  • Dam la cuptor la 180 de grade, pentru 50-55 minute, pana trece proba scobitoarei. Verificati pe la mijlocul intervalului, daca checul este rumenit la suprafata, puteti acoperi tava cu folie de aluminiu pentru a preveni prajirea lui excesiva.
  • Dupa ce checul e copt, luam tava din cuptor si lasam sa se domoleasca pret de 10-15 minute. Apoi scoatem checul si il pudram cu zahar.
Este un chec satios, mult mai consistent decat varianta clasica, datorita piureului de banane. Noi ne-am rafatat doua dimineti la rand, pe terasa, la soare, cu cateva felii de chec si o cafea buna. Va dorim si voua multe asemenea dimineti bune. :)

Pofta buna!


2 comments:

  1. Inedita reteta. Am s-o incerc si eu. Cred ca este foarte bun. Acum a venit toamna, sper sa am mai mult timp si o sa iti scriu mai des.
    Numai bine

    ReplyDelete
  2. Intotdeauna ma bucur de vizitele tale, Viviana :) . Astept sa imi spui daca v-a placut checul.
    Iti doresc o toamna insorita si calda!

    ReplyDelete