Tuesday, September 8, 2009

Tocanita de pui

Cred ca toata lumea stie reteta asta. Insa eu o folosesc drept pretext pentru a ma mandri cu vasele de lemn primite cadou de la sotul meu. Si care, intamplator (sau nu), se potrivesc cu tava si servetele primite tot cadou, de la niste prieteni dragi noua. Mi-s dragi toate si le folosim cu placere, fiindca ne amintesc de Finlanda cea frumoasa... Asta va spun, ca sa nu va mirati daca le veti tot vedea prin fotografiile noastre.

Dar sa nu ma pierd cu vorba si sa scriu repede reteta, nu de alta, dar mi se arde mancarea pe aragaz :)

* 2 - 3 portii
* Timp de pregatire: 40 minute

Ingrediente:
  • 400 g pui (pulpe, aripi, piept etc) - eu am avut de data asta piept
  • o ceapa marisoara
  • un ardei rosu mic
  • 2-3 catei de usturoi
  • 200 g smantana (sau lapte, daca vreti mancarea mai dietetica)
  • o lingura rasa de faina
  • 1-2 linguri de ulei
  • sare, piper, dupa gust
  • o legatura buna de patrunjel verde
Mod de preparare:
  • Spalam carnea, o portionam dupa cum dorim si o tamponam usor cu un servet de hartie, pentru a absoarbe apa.
  • Intr-o tigaie, punem bucatile de carne in uleiul incins, 4-5 minute, pana ce se patrund si isi schimba culoarea. Dupa ce se bronzeaza usor, scoatem carnea din ulei si o pastram la un loc caldut.
  • Tocam ceapa si usuroiul marunt si le calim usor in uleiul in care am gatit carnea.
  • Dupa 1 minut, cand ceapa s-a inmuiat (fara a se fi prajit), adaugam ardeiul taiat cubulete, carnea, sare si piper. Acoperim cu apa si lasam la foc mic 20-25 minute, pana carnita e fiarta bine (avem grija sa completam cu apa daca aceasta scade, sa nu cumva sa ni se arda mancarica).
  • Intr-un bol amestecam bine smantana cu faina. Adaugam cate o lingura din zeama de pe carne, sa lungim dresatura aceasta (pana ajungem la vreo 4-5 linguri de zeama adaugate). Apoi varsam dresatura peste carne, in cratita. Amestecam si mai lasam pe foc mic vreo doua minute, pana se ingroasa tocanita.
  • Tocam marunt patrunjelul, il varsam peste mancare, amestecam.
  • Servim musai cu mamaliga. E buna-bunuta!!!
  • Pofta mare!


No comments:

Post a Comment