Tuesday, April 20, 2010

Mancarica de broccoli, cartofi si morcovi




Marturisesc ca nu am pretentia ca v-as arata acum o reteta sofisticata. Pur si simplu s-a intamplat odata ca, inspirata de ingredientele gasite prin casa, sa incropesc mancarica asta; iar mai apoi s-a intamplat ca ne-a placut mult tuturor. Asa incat si-a gasit locul printre obiceiurile noastre alimentare. Ce ma incanta pe mine in mod deosebit la ea e ca asta e unul din putinele trucuri ce imi reusesc pentru a-i face pe baieti sa manance broccoli. Pentru ei, in majoritatea cazurilor, mancarea verde nu prea e de mancat :) . De altfel, lor e musai sa le ofer si ceva carne pe langa legumele astea. Mie imi place sa o mananc doar asa.

Si acum va avertizez, nu e mare lucru de spus...
Ingrediente:
  • 4 cartofi
  • 4 morcovi
  • 300 g broccoli
  • 1-2 catei usturoi
  • 100 g smantana
  • sare, piper, verdeata

Mod de pregatire:

Cuatam morcovii si cartofii, ii spalam, ii taiem cuburi (morcovii putin mai subtiri decat cartofii pentru a se gati simultan). Ii punem la fiert in apa (ori in supa, daca avem) atat cat lichidul sa-i acopere. (Daca dorim, putem cali morcovii in putin ulei inainte - eu sar etapa asta).
Cand sunt aproape fierti, adaugam broccoliul rupt in buchetele mici. Mai lasam la fiert 4-5 minute. Condimentam si adaugam smantana (pentru a se incorpora frumos, amestecam smantana mai intai cu cateva linguri din lichidul de pe legume si apoi turnam in cratita acest amestec). Adaugam si usturoiul pisat, lasam pe foc mic inca vreo 5 minute
Amestecam usor, pentru a nu zdrobi broccoliul, potrivim de sare si piper, adaugam verdeata tocata marunt si am cam terminat.

Pofta buna!

5 comments:

  1. Nu imi vine sa cred cat de buna este combinatia. Eu am pus cartofi dulci. Dupa ce am fiert morcovii, i-am calit, impreuna cu usturoiul, apoi i-am pus in oala cu fiertura inca 2 min.

    ReplyDelete
  2. Deci fenomenal . De când căutam așa ceva. Recunoasc ca am schimbat un pic rețeta dar e permis , nu ?-:) am călit puțină ceapă cu șuncă, am pus totul la cuptor sa se rumenească puțin cartofii iar spre final am pus smântâna cu puțină apă de la legume. O nebunie
    Mulțumesc mult de inspirație:*)

    ReplyDelete
  3. Orice e permis, cata vreme e pe gustul vostru :)
    Cu placere, sa va fie de bine!

    ReplyDelete
  4. Suna tare delicios! Se pot adăuga și dovlecei, cartof dulce?

    ReplyDelete