Tuesday, June 14, 2016

Tort cu capsuni, frisca siii.... busuioc!!!

.... sau "Căpșuni + Busuioc = LOVE"
Din nou m-am inspirat dintr-o revistă de dulciuri. Din nou m-a atras o fotografie. Este foarte clar că am o slăbiciune pentru preparatele care contin roșu, alb și verde. Așa s-a întâmplat și de data asta, am văzut fotografia, mi-a placut tare mult și mi-am dorit să realizez și eu ceva asemănător. Desigur, am fost puțin sceptică văzand combinația căpșuni-busuioc. Deși eram convinsa că e o combinație câștigătoare, fiindcă prea des am citit despre asta, cum nu am probat-o niciodată, nu eram sigură de reacția celorlalți din familie. Dar pe principiul "nu ai de unde să știi cum e, daca nu încerci" am zis ca e musai sa fac rețeta.
..... Si da, eu cu siguranță o voi mai repeta și vă încurajez și pe voi, încercați și gusturi și combinații noi, aveți curaj că altfel.... nici nu știți ce pierdeți :)

Ingrediente:
*pentru o formă cu diametrul de 18 cm
  • 15 g busuioc (aproximativ 7 fire)
  • 65 ml ulei de măsline
  • 4 ouă
  • 100 g zahăr
  • 100 g făină
  • o linguriță rasă praf de copt
  • 4 foi de gelatină
  • 350 ml frișcă lichidă
  • 2 linguri zahăr
  • 1 jumătate linguriță extract de vanilie sau 1 jumătate păstaie de vanilie
  • 450 g căpșuni


Mod de pregătire:
  • Se preîncălzeste cuptorul la 180 de grade Celsius. O tavă cu pereți detașabili, cu diametrul de 18  cm se tapetează cu hârtie de copt. Frunzele de busuioc, spălate si uscate, împreună cu uleiul se mărunțesc cât mai fin cu ajutorul blenderului. Se separă ouăle. Gălbenușurile se freacă cu zahărul pană acesta se dizolvă. Separat albușurile se bat spumă. Făina se cerne împreună cu praful de copt, apoi se adaugă la crema de gălbenușuri și se încorporează cu mișcări ușoare.
  • Se adaugă apoi uleiul de busuioc. La final se încorporează spuma de albușuri, ușor, cu mișcări de sus in jos. Aluatul se toarnă în tava pregătită și se coace aproximativ 15 minute sau până cand trece testul scobitorii. Apoi se lasă la răcit.
  •  După ce aluatul este bine răcit se poate pregăti frișca. Foile de gelatină se înmoaie în apă rece. Apoi se scurg și se pun într-un vas, la foc mic, pană se lichefiază. Separat, cu mixerul, se bate frișca, zahărul și esența de vanilie. Se adaugă 3 linguri din frișca bătută peste gelatina lichidă și se omogenizează bine, după care se toarnă acest amestec peste restul de frișcă și se încorporeaza uniform. 
  • Se pregatește blatul: se taie usor pe margini pentru a rămâne la vedere interiorul vernil și apoi se înjumătățește pe orizontală. Se aleg căpșuni de aproximativ aceeasi mărime, se curăță de codiță și se taie pe din două fiecare. Se asează unul dintre blaturi pe platou și în jurul lui se fixeaza un inel reglabil de tort (cel de la tava in care a fost copt blatul nu mai este potrivit, fiindcă blatul a devenit usor mai mic datorită decupării marginii). Acest inel reglabil se poate tapeta pe interior cu hârtie de copt, așa încât la final se va desprinde mai usor și mai curat de tort. Jumătățile de căpșuni se așează deasupra blatului, pe margine, ca soldații. 
  • Peste blat se întinde o lingură de frișcă. Se păstrează 5-6 căpșuni pentru decor, iar restul se taie cubulețe și se așează în interiorul tortului. Se acoperă cu 2 treimi din frișcă, apoi cu cel de-al doilea blat. Restul de frișcă se întinde deasupra tortului. Se dă la rece minim 2 ore (sau cel mai bine peste noapte). Înainte de servire se desprinde inelul din jurul tortului. Se decorează cu căpșuni si frunzulițe de busuioc.

Este un tort ușor de pregătit, chiar și pentru un începator. Este proaspăt, de sezon și aspectuos (asta, dacă îl lăsati la rece cum spune reteta și nu vă grăbiti ca mine - eu l-am tăiat după jumătate de oră și se poate vedea denivelarea făcută către centrul tortului din cauză că frișca încă nu era suficient întărită). Aroma de busuioc este discretă și aduce o notă puțin răcoroasă.  Pentru diversitate, recomand cu la fel de multa căldură folosirea mentei în locul busuiocului. 
Poftă bună!

No comments:

Post a Comment