Thursday, May 10, 2018

Supa crema de leurda


 

Salutare, salutare!
Revin pe pagina blogului cu o reteta buna de facut in perioada asta, fiindca leurda este in plin sezon. Stiu ca nu toata lumea iubeste frunzele astea, dar nu-i nimic, poate va fac curiosi, poate va dau idei noi... Eu am descoperit leurda abia de vreo 7, 8 ani si rapid am fost vrajita. Imi place aroma, imi place ca e sanatoasa si incerc in fiecare primavara sa ma bucur de ea. Acum vreo 2 ani, intr-o doara am incercat sa improvizez o reteta de supa crema de leurda... ca voiam neaparat sa fie de leurda... si a iesit ceea ce vedeti mai jos.

De data aceasta nu am sa dau cantitati exacte. Am obtinut cam 4 portii de supa.
Ca mai mereu cand fac supa crema, ajustez ingredientele in functie de ce am la indemana si in functie de inspiratia de moment. Asadar, de data aceasta am folosit 3 legaturi de leurda (aproximativ 300g), o ceapa, 2 radacini de pastarnac si un cartof mediu. Mai aveti nevoie de aproximativ 200-250 ml supa de legume (sau pur si simplu apa) si 500ml smantana pentru frisca.

Intai de toate spalam bine toate frunzele, apoi curatam ceapa si pastarnacul, le tocam in bucati mari, le calim foarte usor, adaugam frunzele rupte bucati precum si cartoful curatat si taiat cuburi. Turnam deasupra apa sau supa, atat cat sa fie aproape acoperite. Lasam sa fiarba pret de 10 minute, apoi adaugam si smantana lichida si mai fierbem aproximativ 5 minute.
Dupa acest timp, luam de pe foc si cu ajutorul mixerului vertical cremuim supa. In functie de cat o dorim de lichida, mai adaugam apa sau smantana.
Potrivim dupa gust cu sare si piper.
Putem servi aceasta supa alaturi de crutoane, seminte, branza faramitata... in functie de gustul si placerea fiecaruia. Vorba aceea, cerl ste limita!

Vreau sa fiu sincera si va spun ca probabil supa crema de leurda nu place oricui. Cel putin la noi, copiii o resping, iar sotul o mananca asa... ca e sanatoasa, dar nu e printre preferatele lui. La mine in schimb, e fix pe dos, mie imi place foarte mult, e in topul supelor mele preferate primavara. Dar desigur, sunt usor subiectiva: mie imi place sa mananc verde si imi plac toate supele crema.

Sunt curioasa, voi ce impresie aveti? ...
 

No comments:

Post a Comment