Wednesday, September 21, 2011

Cabanos, rosii si mozzarella la tigaie

Cand eram eu mica si o mare sclifosita, printre putinele sortimente de carne pe care le serveam se numarau carnatii afumati si uscati, pregatiti de bunicii mei. Eram in stare sa ii mananc si dimineata, si la pranz, si seara. Cu paine proaspata daca se putea, cu mustar si, eventual, cu ceapa rosie. Clar era una dintre mancarurile mele preferate, alaturi de painea unsa cu untura (de la acelasi porc ce produsese si carnatii mentionati mai sus).
Daca va intrebati, sunt din Ardeal :)
Ei, inca pasiunea pentru carnati de casa, uscati si afumati nu s-a stins :) Doar ca am crescut mare si am invatat sa ii consum mai rarut, ca e mai... sanatos. Plus ca ma ajuta si faptul ca aici nu gasesc carnati asemenea celor de acasa. Dar uneori, in frigider la noi poti gasi cabanos. Incercam sa mancam sanatos, insa uneori mai calcam pe alaturi la unele treburi ispititor de delicioase.
....

Si se facea ca intr-o dupa-amiaza tarzie de toamna am venit acasa zgribuliti, dupa cateva ore de tobogane, hinti (dap, sunt din Ardeal), nisip, colibe de lemn si alte cele si ma suna o voce calda sa ma anunte ca e pe drum catre casa, dar flamand nevoie mare, caci ratase pranzul pe ziua respectiva. Ce-i de facut? Ma indoiam ca mancarea usurica ce se gasea prin casa ar putea ostoi foamea anuntata din vreme, ca si buzduganul zmeului. 

Asa ca: am feliat vreo 150 g cabanosi, i-am prajit rapid intr-o lingura de ulei, i-am scos din tigaie si i-am lasat deoparte. In tigaie am adaugat 2 cepe feliate, un catel de usturoi zdrobit; apoi, ceapa s-a inmuiat putin, am varsat deasupra lor vreo 500 g rosii taiate bucati mari si am lasat la foc moderat cam 5 minute. Am adaugat cabanosul, putin busuioc si vreo 100 g bilute de mozzarella scurse de zer. Am oprit focul si am lasat cateva minute tigaia acoperita cu capac.

Ta-da! E absolut delicios. Cu paine proaspata, cu mamaliguta... cu ce vreti voi.
Oricum, am observat ca mi s-a mai domolit dragul fata de afumaturi. Caci din tot ce s-a intamplat in tigaia aceea cel mai mult mi-a placut sosul de rosii si ceapa, cu gust de afumatura. Cu atat mai mult cui cat am avut niste rosii cu gust si miros dulce de rosii :) Asa ca, eu spun ca merge si cu mai putin cabanos, doar cat sa dea gust de afumat.

Pofta buna!

5 comments:

  1. Arata foarte bine.
    Pupici si we frumos!

    ReplyDelete
  2. Multumesc, MAya. Uite ca a trecut weekendul cu soare si caldura :)
    Saptamana buna iti doresc si tie!

    ReplyDelete
  3. Uhmmm, delicios !! <3<3<3 Felicitari pt blog, e minunat!

    ReplyDelete