Tuesday, September 2, 2014

Kalter Hund cu fistic si merisoare


Mi se intampla deseori sa imi doresc sa fac un fel de mancare (desert, in cele mai multe cazuri) doar fiindca imi ia ochii fotografia de prezentare dintr-o revista. Asa s-a intamplat si in cazul asta. Sigur ca initial am avut o retinere in a-l face, fiindca are o gramada de calorii si e greu sa pastrezi moderatia cand ai o asemenea tentatie in frigider. Dar, cum ce e bun e menit sa fie impartit cu cei dragi, am gasit repede solutia: sa il faci la o petrecere, unde va fi apreciat pentru aspectul sau oaches si unde, in acelasi timp, va fi impartit multimii - si uite asa, moderatia poate fi realitate. Pam-pam! :)

Iar daca decideti sa incercati reteta fara a avea o ocazie speciala in minte ori fara a injumatati cantitatile... ce pot spune, o faceti pe raspunderea voastra! :)


Treaba este foarte simpla:

Ingrediente:
  • 200 g ciocolata cu lapte
  • 200 g ciocolata neagra (70% cacao)
  • 250 g unt de cocos (de ex. Palmin)
  • 2 oua
  • 2 linguri cacao
  • 150 g biscuiti (integrali)
  • 100 g merisoare uscate
  • 50 g fistic
  • 30 g bezele (optional)  
Mod de pregatire: 
  • Ciocolata rupta in bucati impreuna cu untul de cocos taiat in cubulete, se topesc pe baie de aburi.
  • Ouale se freaca bine impreuna cu cacaoa, pana la omogenizare. Apoi se toarna deasupra, in fir, amestecul de cacao si grasime de cocos, amestecand incontinuu.
  • O forma de chec (aprox. 25 cm ) se tapeteaza cu folie alimentara. Se toarna intai cateva linguri din amestecul de ciocolata, apoi presaram biscuiti, mesrisoare, fistic si bezea. Repetam miscarea, pana terminam atat crema, cat si restul ingredientelor.
  • Nivelam, invelim cu folie alimentara si dam la rece, minim 3 ore.
  • Cand servim, taiem felii folosind un cutit inmuiat in apa fierbinte si apoi sters.

* Observatii: mie mi s-a parut in timpul prepararii ca acele 150 g de biscuiti ar fi prea mult si nu i-am pus pe toti. Dar m-am inselat. Crema fiind destul de groasa, ar fi trebuit sa presez biscuitii ca sa se aseze mai bine. Se poate vedea si in fotografii ca ar fi fost inca loc. 
Cum am scris si mai sus, din punctul nostru de vedere bezelele sunt optionale, nu ni s-a parut ca au dat vreo savoare in plus preparatului. 
Insa merisoarele!! Sa nu cumva sa le omiteti. Da, sunt mai indicate decat simplele stafide, fiindca sunt mai acrisoare. Si de asemenea, fisticul, sa nu il uitati. Sigur, poate fi si altceva, nuci, alune etc, dar nu mai aveti acel verde frumos in prezentarea finala.



No comments:

Post a Comment