Friday, May 15, 2009

Snitel in ceapa

Asta e una dintre putinele mancaruri ce imi placeau mie in copilarie. Doamne, sclifosita mai eram! Noroc ca mi-a trecut... :) Si, iata, am ajuns sa gatesc mancare buna, invatata acasa, de la mama...
* 4 portii
*Timp de preparare: 40-45 minute

Ingrediente:
  • 350 gr carne macra (eu am avut piept de curcan, dar poate fi orice muschiulet bun pentru snitele)
  • 4 cepe potrivite (eu am folosit si rosie, si alba)
  • 1-2 linguri pasta de ardei (din lipsa, eu am folosit ardei capia proaspat)
  • sare, piper, ulei

Mod de preparare:

Se pregateste carnea ca pentru snitele. Se bate, se condimenteaza cu sare si piper. Eu folosesc o folie alimentara, pe care o asez desupra bucatii de carne, pentru a nu stropi in jur atunci cand bat snitelele.

Tocam marunt ceapa. La fel si ardeiul. Dam carnea prin faina.
Intr-o tigaie incingem bine ulei, apoi prajim putin, la foc domol snitelele, pe ambele parti. Dupa ce am prajit toate bucatile de carne, le scoatem deoparte pe o farfurie. Sa fiti atenti sa nu ardeti uleiul, pentru a putea gati mai departe in el.
In uleiul in care am prajit snitelele calim ceapa pana ce devine sticloasa; adaugam si pasta de ardei si amestecam bine. Apoi asezam bucatile de carne peste sosul de ceapa si turnam apa pana ce acoperim mancarea complet. Lasam sa fiarba la foc mic, cu capac, apoximativ 20-25 de minute, pana ce mancarea scade. Gustam si, daca e necesar, mai potrivim gustul cu sare si piper.

Servim alaturi de piure de cartofi. (Puteti servi si alaturi de mamaliga. E o combinatie foarte buna.)

Pofta buna!

3 comments:

  1. De nota 10, simplu si gustos.

    ReplyDelete
  2. Foarte bun. Este a doua oara cind fac si ne place foarte mult .

    ReplyDelete
  3. Sa va fie de bine!
    Si multumesc de vizita, te mai astept... E bine sa vad ca, desi eu am cam lipsit de aici in ultimele luni, unora le sunt de folos postarile vechi :)

    ReplyDelete