Saturday, May 2, 2009

Tort cu quark si capsuni

Weekend-ul asta am dorit sa avem un desert racoritor si aromat, dar usor de facut. Asa ca am ales un tortulet cu crema din branza de vaci... Fiindca prin locurile astea nu se stie despre branza de vaci, am inlocuit-o cu quark – o branza asemanatoare la gust, dar mult mai cremoasa. Combinatia cu blatul de cacao, precum si cu capsunii proaspeti a fost exact ceea ce am dorit: un dulce aromat si usor. Bun-bun!

Ingrediente pentru blat:
  • 200 g faina
  • 250 g zahar
  • 70 g cacao
  • 450 ml lapte
  • 35 ml ulei
  • 1 praf de copt

Ingrediente pentru crema:

  • 500 g quark (sau branza de vaci)
  • 3 linguri de zahara pudra
  • o foaie de gelatina (facultativ)

Pentru ornat:

  • 200 g capsuni
  • jumatate de foaie de gelatina

Mod de preparare
Mai intai pregatim blatul. Preincalzim cuptorul la 160 grade Celsius. Intr-un bol amestecam faina, zaharul, cacaoa si praful de copt. Apoi adaugam cate putin lapte si ulei, alternativ, mixand bine amestecul. La final vom avea o compozitie destul de moale (mai subtire decat cea pentru aluatul clasic de pandispan). Nu va speriati, asa trebuie sa fie.
Ungem bine cu unt marginile unei tavi detasabile, fundul il tapetam cu hartie de copt, si turnam inauntru amestecul pentru blat. Dam la copt pentru aproximativ 45-50 minute, la 160 de grade, cum spuneam si mai sus. Pentru a verifica daca blatul s-a copt, intepam cu o scobitoare – daca aceasta ramane curata e semn ca aluatul s-a copt. E momentul sa il scoatem din tava si sa il lasam sa se raceasca complet.


In timp ce blatul se coace, ne ocupam de crema. Mixam bine branza cu zaharul. Quarkul avand o consistenta destul de moale, am decis sa intaresc crema cu putina gelatina. Am pus foaia de gelatina la inmuiat in apa rece, lasand-o aproximativ 5 minute. Apoi am dizolvat-o in 3 linguri de apa fiarta. Am adaugat acest amestec la crema de branza. Va recomand ca in acest punct sa lasati crema la frigider pentru aproximativ 30 de minute, pana ce se intareste. Astfel va va fi mai usor la asamblatul si ornatul tortului. Eu, din lipsa de timp, am sarit peste acest pas, asa incat am avut o crema mai moale.


Pregatim capsunii: ii spalam, apoi ii tavalim in gelatina (jumatate de foaie, inmuiata in apa la fel cum am procedat mai sus) si ii lasam la scurs. Capsunii, astfel dati prin gelatina, isi pastreaza un aspect lucios si proaspat.


Asezam blatul pe platou, turnam crema deasupra lui si apoi decoram cu bucatile de capsuni dupa plac.
Lasam tortul la frigider o ora pentru a se intrepatrunde aromele, dupa care putem servi.

Observatii:
Reteta de blat este cea a tortului „Padurea Neagra”, al Laurei Adamache, o fata foarte talentata, cu un blog apetisant rau! Multumesc frumos, Laura!
Este un blat usor umed, asa incat nu a mai necesitat insiropare. Mie imi aminteste de gustul de „negresa”.
Tava mea are diametru de 22 cm. Nu am folosit toata compozitia de aluat pentru blat, ci am copt si 3 ursuleti, insa doar unul a mai supravietuit pentru a aparea in fotografie...

O felie pentru voi... Pofta buna!

... inca o imagine, sa ma laud si eu cu talentul sotului meu intr-ale fotografiei!

No comments:

Post a Comment